Sommarhälsning 2026
Hej alla medlemmar i Shotokan Center Göteborg!
Stort tack för en fantastisk vårtermin tillsammans. Det har varit roligt att se allas engagemang, kämparglöd och utveckling i dojon under det gångna halvåret. Nu tar vi ett välförtjänt sommaruppehåll från den ordinarie inomhusträningen.
För en del av oss väntar dock ett extra spännande sommaräventyr. Ett gäng från klubben kommer nämligen att samlas i karatens hemland, Japan, för en fantastisk tränings- och kulturupplevelse tillsammans. Vi ser fram emot att hämta massor av ny inspiration direkt från källan!
Helt utan karate behöver ingen vara i sommar:
Vecka 30 hålls det traditionella sommarlägret i Malmö. För mer info se:
I augusti drar vi igång med vår populära utomhusträning. Det blir ett perfekt tillfälle att mjukstarta kroppen, träna tillsammans i friska luften och hålla formen uppe inför hösten.
Utomhusträningen hålls i Slottsskogen, intill labyrinten, under perioden 10-27 augusti. Träningstiderna är måndagar och torsdagar kl 18-19.
Den ordinarie höstterminen startar sedan för fullt måndag 31 augusti. Träningstiderna är i stort sett samma som tidigare. Vissa justeringar kan förekomma map tiden för onsdagspasset. Håll utkik i våra kanaler inom kort för mer info.
Vi önskar er alla en riktigt skön, avkopplande och solig sommar!
Varma hälsningar,
Styrelsen och instruktörerna på Shotokan Center Göteborg
